Köşe Yazıları

Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı bünyesinde bulunan vergi dairesi ve mal müdürlüklerinde çalışan personele adeta üvey evlat muamelesi yapılmaktadır.

Maalesef vergi dairelerinde ve mal müdürlüklerinde önce gelir – gider ayrımı, uzman – uzman olmayan ayrımı ve kurum içi uzman – Y.T Gelir uzmanı ayrımları yapılarak çalışma barışı bozulmuş, çalışanlar adeta birbirlerine karşı gruplara bölünmüştür. Ülkemizin nadide kuruluşlarından biri olan Hazine ve Maliye Bakanlığının çalışanlarını ne kadar değersiz gördüğü de ortadadır. Bilindiği üzere 666 sayılı Kararname öncesinde Gelir İdaresi Başkanlığı bünyesinde bulunan vergi daireleri ve mal müdürlüklerinde yılın altı ayı 50 saat, yılın  diğer altı ayı 100 saat üzerinden mesai alınmakta idi. Kaldırılamaz dediğimiz mesailer kaldırılmış ve konuda ne yöneticilerimiz ne de yetkili sendikalar çalışanların yananda durmuşlardır. Mesailerin kaldırması büyük bir mali kayba neden olmuştur.

         Ayrıca  maliye çalışanlarının en büyük dezavantajı da 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 36. maddesinde kendine yer bulamayışıdır. Kanun kapsamında yapılacak değişimle “Mali Hizmetler Sınıfı” kanuna eklenmesi elzemdir.

         Gelir İdaresi başkanlığı çalışma barışının sağlanmasına öncelikle son bir defa kurum içi uzmanlık sınavı açmakla başlamalı ve belli bir yaştan sonra yüksek öğrenimini tamamlamış personeli ile barışmalıdır.

         Ülkemizde inceleme ve denetim yüzdelerinin ne kadar aşağılarda olduğu bilinmektedir. Yapılan incelemeler inceleme elamanı yetersizliği nedeni ile yıllar sonra yapılabilmekte bu da yerinde inceleme ve yerinde yoklama olayını mümkün kılmamaktadır. Teşkilatın yükünü taşıyan gelir uzmanlarına ( kurum içi ve yt gelir uzmanı ) ayrım yapılmaksızın inceleme yetkisi verilmeli ve kaynağında vergi kayıp kaçağının önüne geçilmesi yönünde, çalışan personelin yetkilendirilmesi ile personele güven verilmelidir.

         Teşkilatımızda çalışanlar müdür ve müdür yardımcılığı sınavına çok sıcak bakmamaktadırlar çünkü; alınan ücret yeterli bulunmamaktadır. İki üç yılda bir tayin durumunun olması üstelik taşıdığı mali sorumluluk nedeniyle teşkilatta ki müdür ve müdür yardımcılığı özlük hakları ve maaşları da kanuna eklenecek “Mali Hizmetler Sınıfı”  ile yeniden düzenlenmelidir.

         Vergi bir ülkenin geleceği ise vergiyi tarh tahakkuk ve tahsil eden çalışanlarının da o ülkenin nadide kadroları olması gerekmez mi ?


Serdar YİĞİT – Büro Haksen Genel Başkan Yardımcısı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir